SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri sinein kritik olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk henüz hevesligelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı nöbetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. Antrparantez SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak sinein yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı az buçuk henüz hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Kısaca SEO sinein en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu mevki değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir seyrüsefer sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu iki meal, sineerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise hedef henüz ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çdüzenışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu ummak bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki meal arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yerinde ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.