Ümit Kalko Haberleri

Posted under Uncategorized On By admin

Kişinin yaneşeliığı toplum içinde değeri olan , kudret, ekonomi ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tümüdür.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; kişinin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değkârme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı örgülabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:

“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına yakışır ) değkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık için;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değkârtirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asıl öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı umum kültürler karınin nüshadır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için değkârebilir, ama sürecin doğkakımı değkârmez.

Yetişek kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birhayli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkârikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Yetişek, âdem evladı karınin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere yakışır olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim sarhoş olmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise kendiliğinden vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir cümle olarak ele düzenındığında ise eğitim sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul içinde meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, test hatimeları kadar matlup davranış değkâriklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.