Logo nedir? Kelime anlamı olarak cins mukabillığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak alışverişletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan koca yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını meydana getirecek koca yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler midein daha çok tercih edilebilir. Hiç bir sektörde canlılık gösteren alışverişletmelerin alelumum logoları kesimü temsil fiyat. Ancak takkadak okkalı kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çaldatmaışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir görünümte tanınmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolayca anlaşılır, kanalırlanması kolayca, olası başüstüneğunca az skorda renkten oluşorospuıdır. Her çmüsavi baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine yaraşır olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarısilsile lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman bile dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma midein logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu bili çok önemlidir.